AAK 1
max 50 personen
De aak als vissersschip van de Zuiderzee en de Wadden komt voor het eerst voor in 1798, Qua bouw zijn ze een mengvorm van de schokker en de rondgebouwde Friese scheepjes als de boeier. Hierdoor verschillen ze van de aken die worden gebruikt op de binnenwateren en grote rivieren die gekenmerkt worden door een lange smalle vorm en een breed roer.
AAK 2
max 50 personen
De aak als vissersschip van de Zuiderzee en de Wadden komt voor het eerst voor in 1798, Qua bouw zijn ze een mengvorm van de schokker en de rondgebouwde Friese scheepjes als de boeier. Hierdoor verschillen ze van de aken die worden gebruikt op de binnenwateren en grote rivieren die gekenmerkt worden door een lange smalle vorm en een breed roer.
KLIPPER
max 40 personen
Een klipper is een snel zeilschip met een scherpe boeg en een of meer masten, dat eind 19e eeuw en begin 20e eeuw in gebruik was. De klipper is vooral bekend vanwege de grote snelheden die de schepen haalden. Hierdoor werden ze doorgaans gebruikt voor de handel in etenswaren en andere goederen die konden bederven. De hoge snelheden werden gehaald doordat de schepen slank en relatief klein waren, maar wel een zeer groot zeiloppervlak hadden.
KOGGE
max 40 personen
Een kogge is een schip dat geïntroduceerd werd door de Hanze om goederen te vervoeren en was ontwikkeld uit het Vikingschip. De kogge was gebouwd op rechte kiel en stevens en had een geheel of gedeeltelijk dek. Er was een enkel dwarsgetuigd zeil, aan een midscheeps geplaatste mast. Een kogge kon veel vracht vervoeren en hebben in de tijd van circa 1200 tot circa 1450 een groot succes gekend.
KRAIER 1, 2, 3
max 30 personen
De Kraier (ook Krajer, Kraaier, Crajer, Crayer) is een vijftien tot zestiende eeuws scheepstype. De schepen waren voornamelijk zeegaand en in grootte ongeveer gelijk aan de Kogge. Het schip was overnaads gebouwd en bezat één mast.
KRAIER 3
max 30 personen
De Kraier (ook Krajer, Kraaier, Crajer, Crayer) is een vijftien tot zestiende eeuws scheepstype. De schepen waren voornamelijk zeegaand en in grootte ongeveer gelijk aan de Kogge. Het schip was overnaads gebouwd en bezat één mast.
ZOMP 1
max 40 personen
De zomp is een oud scheepstype, dat vooral werd gebruikt ten oosten van de IJssel. Op de rivieren en beken, Overijsselse Vecht, Regge, Schipbeek en Berkel werden deze scheepjes gebruikt tussen 1670 en 1925. De zomp heeft een groot laadruim bij geringe diepgang. Met zompen werd van alles vervoerd: van eiken boomstammen tot aan inboedels bij verhuizing.
ZOMP 2
max 40 personen
De zomp is een oud scheepstype, dat vooral werd gebruikt ten oosten van de IJssel. Op de rivieren en beken, Overijsselse Vecht, Regge, Schipbeek en Berkel werden deze scheepjes gebruikt tussen 1670 en 1925. De zomp heeft een groot laadruim bij geringe diepgang. Met zompen werd van alles vervoerd: van eiken boomstammen tot aan inboedels bij verhuizing.
BOL
max 40 personen
Een bolschip of boltjalk is een type vissersschip van de voormalige Zuiderzee en behoort tot de familie van rond- en platbodemschepen. De naam bol of bolle (oud Nederlands) komt zeer waarschijnlijk van het voormalige eiland Urk waar alle schepen met een ronde kop zo werden genoemd. In Friesland werden deze ronde schepen aken genoemd.
BONS
max 40 personen
De bons is eigenlijk een kleine schokker met bolle wangen, waarvan de mast wat verder naar achteren staat en de voorsteven iets minder schuin is dan de schokker. Veel schepen die de vroegere Zuiderzee bevoeren lijken op elkaar. Per vissersplaats of -gebied werden wijzigingen aangebracht en gebruikte men eigen benamingen.
BOTTER 1, 2, 3
max 20 personen
De botter is een oud Nederlands type vissersvaartuig met een plat tot licht V-vormig vlak. Botters visten voornamelijk op de voormalige Zuiderzee maar werden ook gebruikt voor de kustvisserij op de Noordzee. Het type is ontstaan in de 2e helft van de 18e eeuw. Er is verwantschap aanwijsbaar met de oudere tochtschuit en het Zeeuws Waterschip.
GRUNDEL
max 40 personen
De grundel is een Nederlands type platbodem (zeilschip). Het zijn sierlijke, slanke scheepjes, met platte spiegel en oorspronkelijk een spriettuig. Er werd aanvankelijk slechts één zijzwaard gevoerd, dat van boord kon wisselen. De vissermanuitvoering had een bun, maar de "droge" was geheel open met een kort plechtje voor de mast.
PUNTER
max 40 personen
Punter is de verzamelnaam van kleine open platbodems die zijn ontwikkeld in de rivieren, delta's en veengebieden van Nederland. Ze worden gekenmerkt door een nagenoeg platte, lancetvormige onderkant, rechte, sterk hellende (vallende) stevens en hoekige spanten. Punters behoren tot de oudste nog bestaande schepen: schilderijen en aktes uit de zestiende en zeventiende eeuw vormen bewijs voor het bestaan van de huidige vorm en naam. Ze worden tegenwoordig vooral in Overijssel gevonden.
SLABBERT
max 40 personen
De Slabbert (of Slabber) is vermoedelijk een vijftiende eeuws vaartuigje voor de haringvangst. Waarschijnlijk werd er een klein soort buis mee aangeduid, want de slabber(t) werd ook wel slapbuis genoemd. Slabben waren verse (groene) Zuiderzeeharingen.
TOGENAER
max 20 personen
De togenaer (togenaar, tochtschuit) is een zestiende tot achtiende eeuws vissersschip met bun voor de sleepnetvisserij op de Zuiderzee en het IJ tussen Amsterdam en de duinen. Ze zijn getuigd met een sprietzeil, met breefok en hebben vrij brede zwaarden.
- Toepasselijkheid
- De reserveringsvoorwaarden zijn met uitsluiting van alle andere algemene voorwaarden van toepassing op de totstandkoming van alle reserveringen, alsmede op alle aanbiedingen ter zake de totstandkoming van reserveringen.
- Afwijken van de reserveringsvoorwaarden is slechts schriftelijk mogelijk en van geval tot geval.
- De reserveringsvoorwaarden strekken ook ten behoeve van alle natuurlijke-, en rechtspersonen waarvan SLZ gebruik maakt of heeft gemaakt bij het sluiten en/of uitvoeren van reserveringen of een andere overeenkomst of bij het exploiteren van SLZ.
- Reserveren en betalen
- De actuele prijzen vind je op de website onder Prijslijst
- Reservering van een kampeerveld of accommodatie geschiedt via de website onder Reserveren of per e-mail aan
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . - Binnen twee weken na reservering ontvang je een reserveringsbevestiging.
- Mocht je geen gebruik willen maken van deze reservering dan dien je op tijd te annuleren. Zie hiervoor de annuleringsvoorwaarden.
- Na ontvangst van de reserveringsbevestiging dient je aanbetaling (50% van de totale som) binnen 14 dagen op onze rekening te zijn bijgeschreven. Uiterlijk 31 dagen voor aanvang van je verblijf moet het totaal verschuldigde bedrag door ons zijn ontvangen.
- Met het betalen van de aanbetaling ga je akkoord met deze voorwaarden en met onze spelregels en is je reservering definitief. Heb je gegevens zoals bijvoorbeeld een inkoopordernummer die op de factuur vermeld moet worden dan ontvangen wij deze gegevens graag.
- Indien je reservering binnen 31 dagen voor aanvang van je verblijf geschiedt, dan dien je na ontvangst van de reserveringsbevestiging de totale som in één keer en direct te voldoen.
- Niet tijdig betalen geeft ons het recht een gereserveerd kampeerveld of accommodatie te annuleren. De in deze voorwaarden genoemde annuleringscondities zijn dan van toepassing.
- Heb je om een optionele reservering gevraagd dat blijft je optie maximaal 14 dagen na onze bevestiging dat de optie is genoteerd, staan. Zorg ervoor dat je binnen die 14 dagen ons laat weten (via
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ) of je de optie annuleert, bevestigt of wil wijzigen. - Als je na 14 dagen niet hebt gereageerd vervalt je optionele reservering en daarmee een mogelijke voorkeur voor een locatie.
- Als na vaststellen van de reservering en de betaalde kosten, SLZ van overheidswege te maken krijgt met lastenverzwaring en/of heffingen dan worden deze doorberekend ook na de al (gedeeltelijk) ontvangen betalingen.
- Om de korting voor Scouts te ontvangen is het opgeven van je lidnummer van Scouting Nederland verplicht. Wordt geen lidnummer afgegeven of komt je lidnummer niet voor in het ledenbestand van Scouting Nederland dan vervalt het recht op korting.
- Bij het maken van een reservering verstrek je in ieder geval je volledige naam, woonadres, telefoonnummer, e-mailadres, dag en tijd van aankomst en vertrek en het aantal personen. Heb je gegevens zoals bijvoorbeeld een inkoopordernummer die op de factuur vermeld moet worden dan ontvangen wij deze gegevens graag.
- Wijzigingen in je reservering
- Wijzigingen in het deelnemersaantal kunnen tot 31 dagen voor de aankomstdatum kosteloos via de e-mail aan
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. doorgegeven worden. - Na een wijziging ontvang je een aangepaste reservering en factuur.
- Wijzigingen in het deelnemersaantal kunnen tot 31 dagen voor de aankomstdatum kosteloos via de e-mail aan
- Reserveren activiteiten-, spel-, en kampeermiddelen
- Alle informatie over activiteiten-, en spelmateriaal staan vermeld op de website https://scoutinglandgoed.nl/activiteiten.
- Je kunt deze van te voren reserveren of tijdens het verblijf op ons landgoed. Vooraf reserveren geeft uiteraard meer duidelijkheid op beschikbaarheid.
- Voor een aantal activiteiten-, en spelmateriaal maken we gebruik van externe partners, indien niet anders aangegeven reserveer je en betaal je direct bij de betreffende externe partner.
- Activiteiten-, en spelmateriaal die je afneemt van SLZ kun je direct bij je reservering van je kampeerveld regelen of je stuurt een e-mail naar:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. onder opgave van gewenste producten, aantal en datum. - Reserveringen voor stroom (tegen kosten) is op een zeer beperkt aantal velden mogelijk.
- Je ontvangt een aangepaste reservering op basis van je kampeerveld en gewenste producten.
- De nieuwe nota betaal je zoals hierboven onder “Reserveren en betalen” is opgeschreven.
- In dringende gevallen bijvoorbeeld i.v.m. de planning nemen wij contact met je op.
- Kampeermaterialen zoals tafels, banken, tenten, etc., etc., huur en betaal je voor minimaal 3 dagen.
- Wijzigingen in je reservering van activiteiten, spelmateriaal en kampeermiddelen
- Geef je uiterlijk 31 dagen voor je aankomst door via
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . - Activiteiten, spelmateriaal en kampeermiddelen die wij speciaal voor jouw (extern) hebben geregeld kunnen alleen gewijzigd en/of geannuleerd worden indien de externe partners ons niets in rekening brengen. Anders belasten wij de gemaakte kosten aan je door.
- Na een wijziging ontvang je een aangepaste reservering en factuur welke 31 dagen voor aankomst volledig moet zijn betaald.
- Geef je uiterlijk 31 dagen voor je aankomst door via
- Eindafrekening
- Het aantal deelnemers en aantal nachten dat is opgegeven bij het reserveren is ook het minimale aantal deelnemers dat wordt afgerekend.
- Als het deelnemersaantal en/of nachten meer is geweest dan bij het reserveren aangegeven, dan wordt dit bij je vertrek verrekend.
- Voor vertrek wordt de definitieve rekening opgemaakt en dien je alle nog openstaande kosten direct en ter plaatse te voldoen.
- Indien uit de afrekening blijkt dat er recht bestaat op een terugbetaling dan zal deze terugbetaling achteraf geschieden op de bankrekening waarvan de laatste betaling m.b.t. die reservering afkomstig is.
- Wij kunnen je vragen om bij een terugbetaling voor onze administratie en controles een formulier in te vullen. Alleen een compleet ingevuld formulier geeft recht op retour betaling.
- Alle kosten dienen in € (Euro’s) betaald te worden; bij voorkeur met een pinbetaling.
- Indien wij de (deel)rekening moeten opsturen behouden wij ons het recht voor om € 25,00 voor handelings-, en administratiekosten in rekening te brengen. Heb je gegevens zoals bijvoorbeeld een inkoopordernummer die op de factuur vermeld moet worden dan ontvangen wij deze gegevens graag.
- Annulering
- Als door omstandigheden (een deel van) de reservering door de huurder wordt geannuleerd gelden de volgende annuleringscondities:
- Bij annulering worden kosten in rekening gebracht. Dit geldt ook voor reserveringen die tot stand zijn gekomen via een derde partij zoals groepen.nl en of wegaanopkamp.nl.
- De kosten zijn:
- Bij annulering meer dan 3 maanden voor de aankomstdatum, 15% van de totale som (exclusief toeristenbelasting)
- Bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de aankomstdatum, 50% van de totale som (exclusief toeristenbelasting)
- Bij annulering binnen twee tot één maand voor de aankomstdatum, 75 % van de totale som (exclusief toeristenbelasting)
- Bij annulering binnen één maand voor de aankomstdatum, 90% van de totale som (exclusief toeristenbelasting)
- Bij annulering op de dag van aankomst, 100% van de totale som (exclusief toeristenbelasting)
- Je kunt dit risico afdekken door zelf een annuleringsverzekering af te sluiten. Bij tussentijds vertrek in de gereserveerde periode vindt geen restitutie plaats voor niet genoten overnachtingen.
- Als door omstandigheden (een deel van) de reservering door de huurder wordt geannuleerd gelden de volgende annuleringscondities:
- Aankomst- en vertrektijden
- Je huurt je kampeerveld van 13 uur op de aankomst dag tot 12.00 uur op de dag van vertrek.
- De slaapkamers, keuken en huiskamers van het Avonturenhuis, kun je vanaf 15.00 uur betreden op de aankomstdag tot 11.00 uur op de dag van vertrek.
- Indien je (buiten de zomerperiode) enkel voor een weekend (vrijdag tot en met zondag) boekt dan kun je vrijdagavond vanaf 19.00 uur terecht en is op zondag de uiterlijke vertrektijd 17.00 uur.
- Hiervan afwijkende tijden dien je per e-mail bij team reserveringen aan te vragen (
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ) en gelden alleen bij een positieve bevestiging.
- Aanvullende voorwaarden
- In het geval van evenementen en grote (groeps-)kampen kunnen aanvullende voorwaarden opgelegd worden. Deze evenementen spreken wij met de organisatie graag vroegtijdig door. Hiervoor wordt een aparte afspraak gemaakt die wordt aangekondigd in de reserveringsbevestiging.
- Honden zijn op het hele kampeerveld niet toegestaan.
- Het bij aankomst overleggen van een “nachtregister” met minimaal per persoon vermeld, de achternaam, voorletters en woonplaats, is wettelijk verplicht. Dit nachtregister word je bij reservering toegestuurd zodat je dit van te voren al kan invullen.
- Voor het Avonturenhuis is een verplichte eindafkoop van de schoonmaak van toepassing.
- Afhankelijk van het jaargetijde en de weersomstandigheden berekenen wij een energietoeslag door.
- Na afloop van het gebruik van het Avonturenhuis lever je dit gebouw “bezemschoon” op.
- Als bijdrage in de zogenaamde “diepte reiniging” van het Avonturenhuis betaal je per persoon een kleine bijdrage over het hele verblijf.
- Voor alle kampeermaterialen die via SLZ gehuurd worden geldt een huurtermijn van mninimaal 3 dagen.
- De huurder is verplicht alle op het terrein geldende veiligheids-, en verkeersvoorschriften strikt na te leven. Hij draagt er tevens zorg voor dat iedereen die tot de groep van de huurder hoort en/of bezoeken en/of bij hem verblijven de op het terrein geldende veiligheids-, en verkeersvoorschriften strikt naleven.
- Voorkeur voor kampeerveld of slaapkamer
- Je kunt bij je reservering voorkeur aangeven voor een specifiek kampeerveld of slaapkamer.
- Wij zullen zoveel als mogelijk deze voorkeur proberen aan te houden.
- Het kan zijn dat wij niet aan je voorkeur kunnen voldoen of in een later stadium het bevestigde kampeerveld of slaapkamer moeten wijzigen Je wordt hiervan zo spoedig mogelijk geïnformeerd.
- Wijzigen van je kampeerveld of slaapkamer, geeft geen recht op restitutie of een kosteloze annulering.
- Tussentijdse beëindiging door SLZ en ontruiming bij een toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige daad
- SLZ kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang opzeggen:
- Indien de huurder, mede huurders en/of derden de verplichtingen uit de reserveringsvoorwaarden en/of vergunningen, de bijbehorende informatie en/of (overheids)voorschriften, ondanks schriftelijke waarschuwing niet of behoorlijk naleeft of naleven en in zodanige mate, dat naar de maatstaven van redelijkheid en billijkheid, van SLZ niet kan worden gevergd dat de overeenkomst wordt voortgezet
- Indien huurder, ondanks voorafgaande schriftelijke waarschuwing, overlast aan SLZ en/of andere huurders bezorgt, of de goede sfeer op, of in de directe omgeving van het terrein en/of Avonturenhuis bederft.
- Indien de huurder, ondanks schriftelijke waarschuwing, door gebruik van het veld en of accommodatie in strijd met de bestemming van het terrein en/of het Avonturenhuis handelt.
- Indien SLZ tussentijdse opzegging en ontruiming wenst moet hij dit de huurder bij persoonlijk overhandigde brief laten weten. De schriftelijke waarschuwing kan in dringende gevallen achterwege worden gelaten.
- Na opzegging dient de huurder ervoor te zorgen dat het gehuurde veld en/of Avonturenhuis ten spoedigste is verlaten, doch binnen 4 uur.
- De huurder blijft in beginsel gehouden het overeengekomen tarief te betalen.
- SLZ kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang opzeggen:
- Veiligheid en algemene verplichtingen van de huurder
- De huurder is verplicht om zich aan de in SLZ geldende huis- en gedragsregels te houden en de redelijke aanwijzingen van SLZ op te volgen. SLZ zal de huis- en gedragsregels op een duidelijke waarneembare plaats kenbaar maken of schriftelijk verstrekken. Redelijke aanwijzingen mogen mondeling worden gegeven.
- De huurder is verplicht om mee te werken aan redelijke verzoeken van het SLZ in het kader van diens wettelijke verplichtingen omtrent onder andere veiligheid, identificatie, voedselveiligheid/hygiëne en beperking van overlast.
- Huurder dient ziektegevallen en/of doktersbezoek te melden bij de receptie. Groepen dienen zelf te zorgen voor voldoende EHBO materiaal.
- Klachtenregeling
- Indien er een klacht is met betrekking tot de totstandkoming of afwikkeling van de reservering dan kan men zich wenden tot
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . - Een klacht moet minimaal het reserveringsnummer, afzender en een goede omschrijving van de klacht bevatten.
- Bij een volledige klacht wordt uiterlijk 4 weken na het indienen een beslissing genomen en wordt de klager van de uitkomst schriftelijk (e-mail) op de hoogte gebracht.
- Indien er een klacht is met betrekking tot de totstandkoming of afwikkeling van de reservering dan kan men zich wenden tot
Zie ook onze Spelregels voor het verblijf.
Graag heten we je van harte welkom op Scoutinglandgoed Zeewolde. Samen met andere bezoekers overnacht je op een van de mooiste terreinen van Scouting in Nederland. We vinden het belangrijk dat je een prettig en veilig verblijf hebt. Daarom zijn er een aantal spelregels. We willen je vragen om dit met alle aanwezigen van je groep te delen.
Aankomst en vertrek
- Bij aankomst graag melden bij de servicestaf. De servicestaf, die te vinden is in het Avonturenhuis midden op ons landgoed, maakt je graag wegwijs op Scoutinglandgoed Zeewolde. Je ontvangt informatie over wat je moet doen bij calamiteiten, de belangrijkste telefoonnummers en adressen van allerlei handige voorzieningen in de omgeving.
- Scoutinglandgoed Zeewolde is verplicht een nachtregister bij te houden. Daarom ontvangen we bij aankomst graag een namenlijst van de aanwezige leden van je groep. Gebruik daarvoor het format dat je hebt ontvangen bij je reservering.
- Op Scoutinglandgoed Zeewolde is gemotoriseerd verkeer beperkt toegestaan. Laden en lossen van bagage en ander materiaal kan. Parkeren doe je op de parkeerplaats. Eventuele aanhangers kun je naar je terrein of accommodatie duwen en kunnen daar blijven staan. Tussen 22:00u en 8:00u wordt de slagboom alleen voor noodgevallen geopend.
- Er is voldoende parkeergelegenheid, maar kom je met meerdere bussen of vrachtwagens, overleg dan vooraf even met ons.
- Vaartuigen kunnen op aanwijzing van de servicestaf worden aangelegd aan de steiger. Meer de vaartuigen degelijk af en draai de motoren alleen om een vaartuig te verplaatsen. Loos de inhoud van het boordtoilet op de aangegeven plaats. Tijdens het verblijf is het niet toegestaan onderhoudswerkzaamheden uit te voeren.
- Aan het eind van je verblijf controleren we je terrein of gebouw, de omgeving en de eventuele inventaris. Spreek daarom op tijd af met de servicestaf wanneer je vertrekt.
- Bij je vertrek wordt de eindafrekening gemaakt die je kunt voldoen aan de receptie in het Avonturenhuis.
Je verblijf op Scoutinglandgoed Zeewolde
- Je bent te gast op Scoutinglandgoed Zeewolde en verblijft in de natuur. Let op de rust voor jezelf, de omgeving en andere gasten. Zorg ervoor dat muziekinstrumenten of radio’s alleen voor jezelf hoorbaar zijn. Van 01.00 uur tot 07.00 uur is het stil op het terrein. Het is uiteraard mogelijk om een nachtspel te doen, maar overleg vooraf even met de servicestaf om een geschikte plaats af te spreken.
- Bij iedere groep die verblijft op het Scoutinglandgoed moet altijd een volwassen begeleider aanwezig zijn.
- We gaan er vanuit dat je als groep zelfstandig verblijft op het landgoed. Je bent daarom verplicht om zelf voor EHBO te zorgen. Als je kampeert draag jezelf de zorg voor voldoende blusmiddelen.
- Een ongeluk zit in een klein hoekje. Meld een calamiteit of doktersbezoek altijd bij de servicestaf.
- Samen met alle andere aanwezige maken we bij toerbeurt de sanitaire voorzieningen zoals toiletten en douches schoon, daarvoor is er een rooster opgesteld. Bij vertrek ben je als groep zelf verantwoordelijk voor de eindschoonmaak. Wij zorgen voor de schoonmaakmiddelen. Wel zo makkelijk!
- Het meenemen van huisdieren (m.u.v. hulphonden) is niet toegestaan. Dit geldt ook voor gasten en tijdens wegbrengen en ophalen.
- De servicestaf staat graag voor je klaar. De servicestaf is te herkennen aan een oranje das en landgoed kleding. Heb je vragen, meld je dan bij de receptie in het Avonturenhuis.
Kamperen op het landgoed
- Kamperen op het Scoutinglandgoed kan uitsluitend in tenten. Caravans, campers en vouwwagens krijgen geen toegang tenzij voorafgaand, anders is afgesproken. Indien dit bij uitzondering is toegestaan dan worden de overnachtingskosten vermeerderd met “sta-geld”.
- Was bij de tent af en gebruik voor de afwas alleen biologisch afbreekbaar afwasmiddel (dit is gratis verkrijgbaar bij de servicestaf). Let erop dat je heet water alleen afgekoeld weggooit in de speciale afwastonnen.
- Elektra kan buiten de gebouwen alleen bij uitzondering en in vooraf gaand overleg met de servicestaf worden gebruikt. Het gebruik van aggregaten is niet toegestaan.
- Gasinstallaties inclusief de gasslangen moeten goedgekeurd zijn.
Activiteiten op Scoutinglandgoed Zeewolde
- Zwemmen kan alleen in de ‘Talaab-vijver’ en buitendijks in het Nuldernauw. Duiken vanaf de aanlegsteiger of vanaf de aangemeerde vaartuigen is gezien de beperkte diepte niet toegestaan.
- Wil je gebruik maken van pionierhout? Dat kan! Meld even bij de servicestaf als je dit wilt gebruiken.
- Tenten die je van ons gebruikt bouw je zelf op en af, onder begeleiding van de servicestaf.
Kampvuren en stoken
- Bij je kampeerveld is er een stookplaats voor een kampvuur en/of barbecue. Maak gebruik van de stookbak en het stookhout dat je via de servicestaf kunt krijgen. Sprokkelen is niet toegestaan.
- Laat het vuur nooit onbeheerd achter en zorg voor een emmer water bij het vuur. Stook beheerst.
- Bij langdurige droogte kan een stookverbod worden ingesteld.
- Afgekoelde as kan in de ascontainer naast/achter het Avonturenhuis.
Natuur, hygiëne en afval
- We houden het terrein graag mooi. Graaf niet, voorkom beschadigingen aan het gewas, pluk geen bloemen en hak niet in bomen.
- Je kunt het grootste gedeelte van het terrein gebruiken voor activiteiten, met uitzondering van de dijk. Hier mogen geen activiteiten op worden georganiseerd.
- Bij de servicestaf kun je jute lenen voor het maken van constructies aan bomen. Het gebruik hiervan is verplicht om de bast te beschermen.
- Heb je afval? Lever dat dan gescheiden in en laat geen afval op het terrein achter. Lege batterijen kun je inleveren bij de servicestaf. Gebruikt spel-, kampeer- en themamateriaal neem je na afloop van je verblijf weer mee naar huis.
Aansprakelijkheid
- De servicestaf is verplicht al datgene te doen wat een goede instandhouding van de accommodatie, het terrein en het kamperen kan bevorderen. Zij hebben daarom het recht iemand de toegang te weigeren of zijn verblijf aldaar op te zeggen indien iemand zich niet houdt aan de gestelde regels.
- Gebruikers die eigendommen van Scoutinglandgoed Zeewolde beschadigen, dienen de kosten van herstelwerkzaamheden en -materiaal te vergoeden.
- Gebruikers vrijwaren Scoutinglandgoed Zeewolde tegen alle aanspraken van derden op vergoeding wegens schade hoe dan ook genaamd, voor zover die schade voortvloeit uit of verband houdt met hun aanwezigheid als gebruiker.
Aanvullende kampregels voor de verblijfsaccommodaties en overige gebouwen
- Verblijf je in het accommodatiegebouw? Dan lopen we samen de accommodatie door, waarbij je de inventaris naloopt aan de hand van de inventarislijst. Het uitgangspunt is dat je het gebouw bij vertrek netjes achterlaat en dat alle materialen die je hebt gebruikt, weer teruggelegd zijn op hun oorspronkelijke plaats.
- In en om de gebouwen mag niet gerookt worden.
- Om de tafels en stoelen netjes te houden mogen deze alleen binnen worden gebruikt.
- Gebouwen zijn voorzien van een brandmeldinstallatie. Deze dient als ontruimingssignaal en waarschuwt ook de servicestaf. Bij een vals alarm gedurende de gebruiksperiode zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor rekening van de gebruiker. De kosten per vals alarm zijn minstens € 200,00.
- De servicestaf heeft het recht en de verantwoordelijkheid de in de gebouwen aanwezige installaties en de brandveiligheidsmaatregelen te controleren.
- Het is niet toegestaan drugs en of overmatig alcohol te nuttigen.
- In het Avonturenhuis is 24/7 iemand van de servicestaf aanwezig.
Aanvullende voorwaarden bij grote groepen en evenementen
- In het geval van evenementen en grote (groeps)kampen kunnen aanvullende voorwaarden opgelegd worden. Deze evenementen spreken wij met de organisatie graag vroegtijdig door.
Welkom! Fijn dat je gebruik maakt van (delen van) het Avonturenhuis. Met 82 bedden, 2 huiskamers met ieder een eigen open haard, een professionele keuken en diverse workshopruimten, een goede plek voor de start van jouw Avontuur in de Natuur. Het Avonturenhuis is in 2021 gereed gekomen dankzij heel veel giften en donaties. Het gebouw is ingericht om tegelijk 2 groepen te huisvesten en te vermaken. Fijn als je samen met ons dit gebouw op de juiste manier gebruikt.
Verantwoordelijkheid
Kom je met een groep dan vragen wij een contactpersoon uit de groep die het hele verblijf ons aanspreekpunt is. Deze persoon zorgt voor de goede sfeer tijdens het verblijf en zorgt ervoor dat de spelregels, zoals deze in dit document beschreven, worden nageleefd.
- Wanneer onze richtlijnen niet in acht worden genomen door de groep of door een groepsindividu, wordt er een (schriftelijke) waarschuwing gegeven. Als blijkt dat na een waarschuwing de richtlijn nogmaals wordt overschreden, dan hebben de medewerkers van Scoutinglandgoed Zeewolde het recht om zowel groepen als individuen van de terreinen te verwijderen. Wanneer dit gebeurt vervalt het recht van restitutie van betaalde gelden.
- Scoutinglandgoed Zeewolde is niet aansprakelijk bij eventuele vermissing of diefstal van eigendommen.
- Je verblijft bij ons op eigen risico.
- Huisdieren zijn op het hele Scoutinglandgoed niet toegestaan.
Aankomst
- Bij aankomst ontvangt een van onze medewerkers je en maakt je wegwijs in het Avonturenhuis en op het terrein.
- Lever bij aankomst een nachtregister in. In het geval van een calamiteit is deze van levensbelang.
- Je ontvangt de toegangscode van het Avonturenhuis en loopt samen met een van onze medewerkers een ronde door het Avonturenhuis. Wanneer er toch nog gebreken, vermissingen of klachten zijn, meldt dit gelijk bij onze medewerker of receptie en anders binnen twee uur na aankomst zodat wij dit direct kunnen verhelpen.
- Onze medewerker wijst de slaapkamers en huiskamer aan. Als er slaapkamers over zijn en u wilt deze gebruiken, laat het ons weten. Hieraan kunnen extra kosten verbonden zijn.
- De standaard aankomst- en vertrektijden staan in je bevestiging.
Vertrek
- Geef ongeveer een uur voor vertrek bij de receptie aan om gezamenlijk de eindcontrole te doen.
- Scoutinglandgoed Zeewolde verzorgt (tegen meerkosten) de grote eindschoonmaak en we spreken af dat bij vertrek je de volgende zaken hebt gedaan:
- Laat bij huur van een groepsaccommodatie het verblijf bezemschoon achter.
- Zorg dat er binnen én buiten geen afval meer ligt en dat vuilnisemmers / vuilnisbakken geleegd zijn in de juiste container.
- Zet alle gebruikte materialen op dezelfde plek terug.
- Serviesgoed staat schoon en droog in de keukenkasten.
- Gehuurd beddengoed is afgehaald en op één plek in een slaapzaal verzameld.
- Meld schade of vermissingen bij de receptie. De kosten om zaken te vervangen, brengen wij in rekening Dit geldt ook als wij meer moeten schoonmaken.
Tijdens je verblijf
- Onze medewerkers doen er alles aan om je verblijf zo fijn mogelijk te maken. Opmerkingen, vragen en klachten neemt onze medewerker achter de receptie graag van je over.
- Houd vluchtwegen, nooduitgangen, slangenhaspels en brandblusapparaten altijd vrij toegankelijk!
- Houd de locatie tijdens uw verblijf veegschoon.
- De toiletten zijn bij vertrek borstel schoon.
- Maak alleen gebruik van de aanwezige prikborden om papieren op te hangen.
- Geen van spijkers, punaises, ducktape of plakband gebruiken, dit veroorzaakt beschadigingen.
- Verpak afval in plastic zakken en deponeer deze in de juiste containers. Afval wordt gescheiden ingezameld.
- Al het meubilair wat in het Avonturenhuis staat mag alleen binnen gebruikt worden.
- De keuken is een onveilige plek voor kinderen, houd hier rekening mee.
- Wanneer je de frituurpan gebruikt dan deze graag zelf reinigen, gebruikt frituurvet kunt u bij ons inleveren.
- Het Scoutinglandgoed is na het afleveren van cateringproducten niet meer verantwoordelijk voor de voedselveiligheid.
Slaapplek
- Voor een overnachting nemen gasten zelf beddengoed (lakens, sloop en deken/slaapzak) mee.
- In het Avonturenhuis mag alleen geslapen worden in de daarvoor bestemde slaapvertrekken.
Geluid
- Je activiteiten zowel binnen als buiten mogen geen overlast geven voor andere gebruikers.
- Tussen 01.00 uur en 07.00 uur geldt er een voorgeschreven nachtrustperiode. Dit betekent dat er geen harde geluiden meer gehoord mogen worden, zowel in het Avonturenhuis zelf als op de buitenterreinen en openbare plekken.
Brandveiligheid
- Op sommige locaties zijn er voor het maken van kampvuren speciale kampvuurplaatsen aangelegd. In verband met de brandveiligheid zijn alleen op deze plaatsen kampvuren toegestaan. Stapel het hout niet hoger dan kniehoogte en houdt emmer / brandblusapparaat bij de hand. Onze locaties liggen dicht bij natuurgebieden. Hierdoor zijn brandweer en Staatsbosbeheer extra alert als het gaat om open vuur. Wanneer zij een negatief open vuuradvies afgeven dan is deze bindend. Dit geldt voor zowel kampvuren als barbecues.
- In de groepsaccommodatie is er een gecontroleerd brandblusapparaat aanwezig. Gebruik dit apparaat alleen in noodgevallen. Wanneer een apparaat, naar onze mening, zinloos is gebruikt dan worden kosten hieruit voortkomend gerekend.
- In het Avonturenhuis zijn meerdere brandmelders geïnstalleerd. Maak hier alleen gebruik van in noodgevallen. Wanneer een brandmelder, naar onze mening, onnodig is gebruikt dan brengen wij hiervoor kosten in rekening.
- Alle gebouwen van Scoutinglandgoed Zeewolde zijn rookvrij.
EHBO
- Neem zelf een goedgekeurde EHBO-trommel mee en laat je informeren over wat te doen bij ongevallen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verlenen van EHBO.
Informeer bij de aanwezige medewerkers naar de gegevens van de dienstdoende huisartsenposten. Mocht je een huisarts nodig hebben dan moet je de dienstdoende huisarts eerst bellen. - Mocht je de hulpdiensten laten komen, informeer dan direct onze medewerkers zodat zij de hulpdiensten kunnen begeleiden.
Vervoer
- Op onze terreinen geldt een maximum snelheid van 15 km per uur.
- Parkeer uw vervoersmiddel altijd op de daarvoor bestemde plek.
- Houd in- en uitgangen altijd vrij voor eventuele ingeschakelde hulpdiensten.
Lees ook:
- Onze “spelregels voor het verblijf” nog even na
- Check onze reserveringsvoorwaarden voorafgaand aan je verblijf
- Eindschoonmaak hieronder even door.
Eindschoonmaak
Om ook de huurders na je verblijf een opgeruimd en schoon Avonturenhuis te kunnen bieden maken wij gebruik van een extern schoonmaakbedrijf om te zorgen dat het Avonturenhuis of delen daarvan goed en volgens onze maatstaven schoongemaakt is. De minimale kosten die wij in geval van niet “bezemschoon” achter laten zijn:
Schoonmaak van alle slaapvertrekken op de begane grond € 314,73
- Vloeren stofzuigen en vlek verwijderen
Schoonmaak van alle algemene ruimtes (huiskamers + gangen) € 437,29
- Vloeren stofzuigen en vlek verwijderen
Schoonmaak Keuken – kleine beurt € 365,90
- Het afnemen van de bovenzijde van het aanrecht
- Het reinigen van de gootsteen
- Het afnemen van de buitenzijde keukenkastjes
- Het stofzuigen van de vloer stofzuigen
- Het moppen van de vloer
Sanitaire ruimten
Bovenstaand bedragen zijn inclusief 9% BTW
Voor alle overige schoonmaakwerkzaamheden overleggen wij graag om zo de juiste kosten in rekening te kunnen brengen.
Bezemschoon
Bezemschoon houdt in dat het Avonturenhuis netjes en leeg wordt opgeleverd. Tijdens je verblijf krijg je van de servicestaf daarvoor een handige checklist. Het betekent in grote lijnen dat:
- Alle gehuurde zaken bijeen staan, persoonlijke eigendommen zijn verwijderd.
- De slaapkamers, huiskamers en workshopruimten zijn aangeveegd en of gestofzuigd,
- De open haarden zijn leeg gemaakt en de stookresten in de juiste afvalcontainer zijn gedeponeerd.
- De keuken en alle apparatuur en werkbanken en het sanitair vrij zijn van vet, vuil en kalkaanslag.
- Daarnaast is natuurlijk al het afval op de juiste manier ingezameld en in de juiste container geleegd.
- Het Avonturenhuis is bij vertrek terug gezet in de opstelling zoals het bij aankomst was.
Let op! Wellicht is het Avonturenhuis na jouw vertrek niet direct opnieuw verhuurd; het is verstandig dat er geen levensmiddelen achter blijven. Houd je levensmiddelen over, verdeel die onder je eigen groep of deel deze met bijvoorbeeld een voedselbank.