Kamperen

Kamperen op Scoutinglandgoed Zeewolde kan zowel in de zomer als in de winter. Kun jij niet meer wachten? Reserveer dan nu direct een terrein voor jouw avontuur in de natuur!
Direct reserverenLogeren

Wil je liever met je groep binnen slapen? Ook dat kan, in het Avonturenhuis. Boek direct jouw verblijf!
Boek je verblijfVacatures

Jij bent die gedreven vrijwilliger waarvoor onze gasten (Scouts en niet-Scouts) graag terug komen. Jouw skills dragen bij aan onze verdere groei. Jouw bevlogenheid werkt aanstekelijk!
Kom jij ons helpen?
Scoutinglandgoed Zeewolde: de perfecte locatie voor een outdoor avontuur
In het midden van het land, verborgen in de polder maar toch supergoed bereikbaar ligt een hele gave plek: Scoutinglandgoed Zeewolde. Een unieke plek in de natuur waar je oneindig veel avonturen kan beleven op en rondom het water en in de natuur. Scoutinglandgoed Zeewolde is dé thuisbasis voor scouts uit het hele land, maar ook families, scholen, verenigingen en evenementen zijn van harte welkom op Scoutinglandgoed Zeewolde. Of het nou voor een evenement is, een weekendje kamperen, een dagje activiteiten ondernemen, teambuilding. Bijna alles kan!
Nieuws

Vlinderteldag 2025 - Horsterwold
Het wordt een gezellige en leerzame middag voor iedereen die van vlinders houdt. Deelnemers worden gekoppeld aan ervaren vlinderaars, in kleine groepjes worden vervolgens verschillende routes gelopen. Wil jij de boswachter helpen de vlinders van het Horsterwold in kaart te brengen? Meld je dan aan boswachtersblog.nl/flevoland.

Effe lekker (uit)hangen!
Onze vrijwilligers hebben tijdens de winter druk gewerkt om een veld tussen bomen te realiseren waar het veilig is om een hangmat op te hangen. Dat is zeer zeker gelukt als wij de eerste reacties mogen geloven.
Dus heerlijk je hangmat spannen tussen de vele bomen op het "hangmattenveld". Voor maximaal 5 hangmatten hebben wij een veld gemaakt. Dicht bij sanitair, aan de rand van een vrij loop pad; zonder verdere voorzieningen.
Vergeet je niet te reserveren.

Ontzettend bedankt! En zeker ook de gulle gevers.


BOL
max 40 personen
Een bolschip of boltjalk is een type vissersschip van de voormalige Zuiderzee en behoort tot de familie van rond- en platbodemschepen. De naam bol of bolle (oud Nederlands) komt zeer waarschijnlijk van het voormalige eiland Urk waar alle schepen met een ronde kop zo werden genoemd. In Friesland werden deze ronde schepen aken genoemd.
BONS
max 40 personen
De bons is eigenlijk een kleine schokker met bolle wangen, waarvan de mast wat verder naar achteren staat en de voorsteven iets minder schuin is dan de schokker. Veel schepen die de vroegere Zuiderzee bevoeren lijken op elkaar. Per vissersplaats of -gebied werden wijzigingen aangebracht en gebruikte men eigen benamingen.
BOTTER 1, 2, 3
max 20 personen
De botter is een oud Nederlands type vissersvaartuig met een plat tot licht V-vormig vlak. Botters visten voornamelijk op de voormalige Zuiderzee maar werden ook gebruikt voor de kustvisserij op de Noordzee. Het type is ontstaan in de 2e helft van de 18e eeuw. Er is verwantschap aanwijsbaar met de oudere tochtschuit en het Zeeuws Waterschip.
GRUNDEL
max 40 personen
De grundel is een Nederlands type platbodem (zeilschip). Het zijn sierlijke, slanke scheepjes, met platte spiegel en oorspronkelijk een spriettuig. Er werd aanvankelijk slechts één zijzwaard gevoerd, dat van boord kon wisselen. De vissermanuitvoering had een bun, maar de "droge" was geheel open met een kort plechtje voor de mast.
PUNTER
max 40 personen
Punter is de verzamelnaam van kleine open platbodems die zijn ontwikkeld in de rivieren, delta's en veengebieden van Nederland. Ze worden gekenmerkt door een nagenoeg platte, lancetvormige onderkant, rechte, sterk hellende (vallende) stevens en hoekige spanten. Punters behoren tot de oudste nog bestaande schepen: schilderijen en aktes uit de zestiende en zeventiende eeuw vormen bewijs voor het bestaan van de huidige vorm en naam. Ze worden tegenwoordig vooral in Overijssel gevonden.
SLABBERT
max 40 personen
De Slabbert (of Slabber) is vermoedelijk een vijftiende eeuws vaartuigje voor de haringvangst. Waarschijnlijk werd er een klein soort buis mee aangeduid, want de slabber(t) werd ook wel slapbuis genoemd. Slabben waren verse (groene) Zuiderzeeharingen.
TOGENAER
max 20 personen
De togenaer (togenaar, tochtschuit) is een zestiende tot achtiende eeuws vissersschip met bun voor de sleepnetvisserij op de Zuiderzee en het IJ tussen Amsterdam en de duinen. Ze zijn getuigd met een sprietzeil, met breefok en hebben vrij brede zwaarden.
Reserverings- en annuleringsvoorwaarden Scoutinglandgoed 2025
1. Toepasselijkheid
1. Deze reserveringsvoorwaarden zijn met uitsluiting van andere algemene voorwaarden van toepassing op alle reserveringen en aanbiedingen met betrekking tot het tot stand komen van reserveringen.
2. Afwijken van deze voorwaarden is uitsluitend schriftelijk mogelijk en geldt per individueel geval.
3. De reserveringsvoorwaarden zijn tevens van toepassing op alle natuurlijke en rechtspersonen die door het Scoutinglandgoed Zeewolde (hierna: SLZ) worden ingeschakeld bij het sluiten en/of uitvoeren van reserveringen of andere overeenkomsten, dan wel bij het exploiteren van SLZ.
4. In het geval van evenementen en grote kampen kunnen aanvullende voorwaarden opgelegd worden. Hiervoor wordt een aparte afspraak gemaakt die wordt aangekondigd in de reserveringsbevestiging.
2. Reserveren en Betalen
1. Reserveren is alleen mogelijk voor het hele en of gedeelte van het Avonturenhuis (minimaal 15 personen), al dan niet in combinatie met kamperen in een tent en of vouwwagen en of hangmat.
2. De actuele prijzen zijn te raadplegen op deze website: scoutinglandgoed.nl/prijslijst2025.
2. Reserveringen van kampeervelden of accommodaties geschieden enkel via https://scoutinglandgoed.nl/reserveer-direct/ of per e-mail naar
3. Binnen twee weken na reservering ontvangt u een reserveringsbevestiging. Indien u geen gebruik wenst te maken van de reservering, dient u deze tijdig te annuleren conform de annuleringsvoorwaarden.
4. Na ontvangst van de reserveringsbevestiging dient een aanbetaling van 50% van het totaalbedrag binnen 14 dagen te worden voldaan. Het resterende bedrag dient uiterlijk 31 dagen voor aanvang van het verblijf te zijn bijgeschreven.
5. Reserveringen binnen 31 dagen voor aankomst dienen direct na ontvangst van de bevestiging volledig te worden voldaan. Bij niet-tijdige betaling behoudt SLZ zich het recht voor de reservering te annuleren, waarbij de annuleringsvoorwaarden onverminderd van kracht blijven.
6. Optionele reserveringen blijven 14 dagen na bevestiging geldig. Indien binnen deze termijn geen reactie wordt ontvangen, vervalt de optie automatisch.
7. Eventuele lastenverzwaringen of heffingen van overheidswege na het vaststellen van de reservering worden aan de huurder doorberekend.
8. Voor het ontvangen van een korting voor Scouts is het opgeven van het lidnummer van Scouting Nederland verplicht. Indien het lidnummer ongeldig blijkt, vervalt het recht op korting.
3. Wijzigingen in Reserveringen
1. Wijzigingen in het aantal deelnemers kunnen tot 31 dagen voor de aankomstdatum kosteloos worden doorgegeven via
2. Na een wijziging wordt een aangepaste reserveringsbevestiging en factuur verstrekt. Het totaalbedrag dient uiterlijk 31 dagen voor aankomst te zijn voldaan.
4. Reserveringen van Activiteiten en Kampeermiddelen
1. Reserveringen van activiteiten, spelmateriaal en kampeermiddelen dienen minimaal 14 dagen voor aankomst te worden gedaan.
2. Reserveringen voor een stroomvoorziening zijn slechts op beperkte velden mogelijk en worden vooraf afgestemd.
3. Gehuurde kampeermaterialen zoals tafels, banken en tenten worden voor minimaal drie dagen verhuurd.
4. Bij annulering van activiteiten, spelmateriaal en kampeermiddelen binnen zeven dagen voor aankomst wordt 50% van het totale huurbedrag in rekening gebracht.
5. Voor bepaalde activiteiten en materialen wordt gebruikgemaakt van externe partijen. Tenzij anders aangegeven op de website van SLZ reserveert en betaald huurder rechtstreeks bij de externe partij. Eventuele overige aan huurder toe te rekenen kosten voor activiteiten, spelmateriaal en kampeermiddelen die door de externe partij worden doorberekend aan SLZ, zullen worden doorbelast aan de huurder.
5. Eindafrekening
1. Het bij reservering opgegeven aantal deelnemers en nachten geldt als het minimale afrekenbare aantal. Indien het werkelijke aantal hoger uitvalt, worden de extra kosten bij vertrek verrekend.
2. De eindschoonmaak van het Avonturenhuis is niet volledig bij de prijs inbegrepen. De overige accommodaties en kampeervelden dienen in dezelfde staat van netheid achtergelaten te worden zoals bij aankomst. Indien huurder hier niet aan voldoet zal een extra bedrag ter dekking van de schoonmaakkosten in rekening gebracht worden.
3. Voor vertrek wordt de definitieve rekening opgemaakt en dient huurder alle nog openstaande kosten direct en ter plaatse via een pinbetaling of bankoverschrijving te voldoen. Indien de huurder vertrekt zonder de openstaande kosten te voldoen, behoudt SLZ zich het recht voor om deze kosten, vermeerderd met de wettelijke rente en eventuele incassokosten, op de huurder te verhalen.
4. Indien uit de afrekening blijkt dat er recht bestaat op een terugbetaling dan zal deze terugbetaling uitsluitend worden gedaan op de rekening waarvan de laatste betaling voor de reservering is ontvangen. Een correct ingevuld terugbetalingsformulier kan hiervoor worden vereist.
6. Annuleringsvoorwaarden
1. Bij annulering van de reservering door de huurder gelden de volgende kosten (exclusief toeristenbelasting):
- Meer dan 3 maanden voor aankomst: 15% van de totale som
- Binnen 3 tot 2 maanden voor aankomst: 50% van de totale som
- Binnen 2 tot 1 maand voor aankomst: 75% van de totale som
- Binnen 1 maand voor aankomst: 90% van de totale som
- Op de dag van aankomst: 100% van de totale som
2. Er vindt geen restitutie plaats bij tussentijds vertrek.
3. Huurder wordt geadviseerd zelf een annuleringsverzekering af te sluiten.
7. Aankomst- en Vertrektijden
1. Kampeervelden zijn beschikbaar van 13.00 uur op de dag van aankomst tot 12.00 uur op de dag van vertrek.
2. Voor het Avonturenhuis geldt een inchecktijd vanaf 15.00 uur en een uitchecktijd tot 11.00 uur. Bij een boeking voor enkel een weekend geldt een inchecktijd op vrijdagavond vanaf 19.00 uur en een uitchecktijd op zondag tot 17.00 uur.
3. Voor afwijkende tijden dient vooraf schriftelijk toestemming te worden verkregen.
8. Veiligheid en Algemene Verplichtingen
1. Huurder is verplicht mee te werken aan verzoeken van SLZ met betrekking tot veiligheid, identificatie en hygiëne.
2. Huurder is verplicht de huis- en gedragsregels van SLZ na te leven. SLZ zal de huis- en gedragsregels op een duidelijke waarneembare plaats kenbaar maken of schriftelijk verstrekken. Redelijke aanwijzingen van de servicestaf bij incidenten die niet in de huis-en gedragsregels zijn verwerkt, maar die wel storend zijn voor een plezierig verblijf door andere huurders dienen te worden opgevolgd.
3. Huurder draagt er tevens zorg voor dat iedereen die tot de groep van de huurder hoort en/of die hem bezoeken en/of bij hem verblijven, de huis- en gedragsregels strikt naleven.
4. SLZ behoudt zich het recht voor om individuele personen de toegang te weigeren of voor hen het verblijf te beëindigen bij niet-naleving van de huis- en gedragsregels.
9. Tussentijdse Beëindiging door SLZ
1. SLZ is gerechtigd de overeenkomst met huurder met onmiddellijke ingang op te zeggen bij:
- Niet-naleving van de voorwaarden ondanks schriftelijke waarschuwing.
- Overlast of verstoring van de goede orde door de huurder.
- Gebruik van het terrein of accommodatie in strijd met de bestemming.
2. Na opzegging dient de huurder het gehuurde binnen vier uur te verlaten. Het overeengekomen tarief blijft verschuldigd.
10. Klachtenregeling
1. Klachten over de reservering of het verblijf kunnen worden ingediend via
2. Een klacht dient het reserveringsnummer en een duidelijke omschrijving te bevatten. Binnen vier weken na ontvangst wordt een beslissing genomen en de uitkomst schriftelijk gecommuniceerd.
11. Aansprakelijkheid
1. Schade die is veroorzaakt door het doen of nalaten van de huurder of door een of meerdere deelnemers, en die aan hen kan worden toegerekend, wordt volledig doorbelast.
2. Huurder vrijwaart SLZ voor aanspraken van derden die voortvloeien uit het verblijf van de huurder op het terrein.
3. SLZ is niet aansprakelijk voor diefstal, beschadiging van eigendommen, ongevallen of letsel van deelnemers en hun bezoekers op het terrein.
Graag heten we je van harte welkom op Scoutinglandgoed Zeewolde. Samen met andere bezoekers overnacht je op een van de mooiste terreinen van Scouting in Nederland. We vinden het belangrijk dat je een prettig en veilig verblijf hebt. Daarom zijn er een aantal spelregels. We willen je vragen om dit met alle aanwezigen van je groep te delen.
Aankomst en vertrek
- Bij aankomst graag melden bij de servicestaf. De servicestaf, die te vinden is in het Avonturenhuis midden op ons landgoed, maakt je graag wegwijs op Scoutinglandgoed Zeewolde. Je ontvangt informatie over wat je moet doen bij calamiteiten, de belangrijkste telefoonnummers en adressen van allerlei handige voorzieningen in de omgeving.
- Scoutinglandgoed Zeewolde is verplicht een nachtregister bij te houden. Daarom ontvangen we bij aankomst graag een namenlijst van de aanwezige leden van je groep. Gebruik daarvoor het format dat je hebt ontvangen bij je reservering.
- Op Scoutinglandgoed Zeewolde is gemotoriseerd verkeer beperkt toegestaan. Laden en lossen van bagage en ander materiaal kan. Parkeren doe je op de parkeerplaats. Eventuele aanhangers kun je naar je terrein of accommodatie duwen en kunnen daar blijven staan. Tussen 22:00u en 8:00u wordt de slagboom alleen voor noodgevallen geopend.
- Er is voldoende parkeergelegenheid, maar kom je met meerdere bussen of vrachtwagens, overleg dan vooraf even met ons.
- Vaartuigen kunnen op aanwijzing van de servicestaf worden aangelegd aan de steiger. Meer de vaartuigen degelijk af en draai de motoren alleen om een vaartuig te verplaatsen. Loos de inhoud van het boordtoilet op de aangegeven plaats. Tijdens het verblijf is het niet toegestaan onderhoudswerkzaamheden uit te voeren.
- Aan het eind van je verblijf controleren we je terrein of gebouw, de omgeving en de eventuele inventaris. Spreek daarom op tijd af met de servicestaf wanneer je vertrekt.
- Bij je vertrek wordt de eindafrekening gemaakt die je kunt voldoen aan de receptie in het Avonturenhuis.
Je verblijf op Scoutinglandgoed Zeewolde
- Je bent te gast op Scoutinglandgoed Zeewolde en verblijft in de natuur. Let op de rust voor jezelf, de omgeving en andere gasten. Zorg ervoor dat muziekinstrumenten of radio’s alleen voor jezelf hoorbaar zijn. Van 01.00 uur tot 07.00 uur is het stil op het terrein. Het is uiteraard mogelijk om een nachtspel te doen, maar overleg vooraf even met de servicestaf om een geschikte plaats af te spreken.
- Bij iedere groep die verblijft op het Scoutinglandgoed moet altijd een volwassen begeleider aanwezig zijn.
- We gaan er vanuit dat je als groep zelfstandig verblijft op het landgoed. Je bent daarom verplicht om zelf voor EHBO te zorgen. Als je kampeert draag jezelf de zorg voor voldoende blusmiddelen.
- Een ongeluk zit in een klein hoekje. Meld een calamiteit of doktersbezoek altijd bij de servicestaf.
- Samen met alle andere aanwezige maken we bij toerbeurt de sanitaire voorzieningen zoals toiletten en douches schoon, daarvoor is er een rooster opgesteld. Bij vertrek ben je als groep zelf verantwoordelijk voor de eindschoonmaak. Wij zorgen voor de schoonmaakmiddelen. Wel zo makkelijk!
- Het meenemen van huisdieren (m.u.v. hulphonden) is niet toegestaan. Dit geldt ook voor gasten en tijdens wegbrengen en ophalen.
- De servicestaf staat graag voor je klaar. De servicestaf is te herkennen aan een oranje das en landgoed kleding. Heb je vragen, meld je dan bij de receptie in het Avonturenhuis.
Kamperen op het landgoed
- Kamperen op het Scoutinglandgoed kan uitsluitend in tenten. Caravans, campers en vouwwagens krijgen geen toegang tenzij voorafgaand, anders is afgesproken.
- Was bij de tent af en gebruik voor de afwas alleen biologisch afbreekbaar afwasmiddel (dit is gratis verkrijgbaar bij de servicestaf). Let erop dat je heet water alleen afgekoeld weggooit in de speciale afwastonnen.
- Elektra kan buiten de gebouwen alleen bij uitzondering en in vooraf gaand overleg met de servicestaf worden gebruikt. Het gebruik van aggregaten is niet toegestaan.
- Gasinstallaties inclusief de gasslangen moeten goedgekeurd zijn.
Activiteiten op Scoutinglandgoed Zeewolde
- Zwemmen kan alleen in de ‘Talaab-vijver’ en buitendijks in het Nuldernauw. Duiken vanaf de aanlegsteiger of vanaf de aangemeerde vaartuigen is gezien de beperkte diepte niet toegestaan.
- Wil je gebruik maken van pionierhout? Dat kan! Meld even bij de servicestaf als je dit wilt gebruiken.
- Tenten die je van ons gebruikt bouw je zelf op en af, onder begeleiding van de servicestaf.
Kampvuren en stoken
- Bij je kampeerveld is er een stookplaats voor een kampvuur en/of barbecue. Maak gebruik van de stookbak en het stookhout dat je via de servicestaf kunt krijgen. Sprokkelen is niet toegestaan.
- Laat het vuur nooit onbeheerd achter en zorg voor een emmer water bij het vuur. Stook beheerst.
- Bij langdurige droogte kan een stookverbod worden ingesteld.
- Afgekoelde as kan in de ascontainer naast/achter het Avonturenhuis.
Natuur, hygiëne en afval
- We houden het terrein graag mooi. Graaf niet, voorkom beschadigingen aan het gewas, pluk geen bloemen en hak niet in bomen.
- Je kunt het grootste gedeelte van het terrein gebruiken voor activiteiten, met uitzondering van de dijk. Hier mogen geen activiteiten op worden georganiseerd.
- Bij de servicestaf kun je jute lenen voor het maken van constructies aan bomen. Het gebruik hiervan is verplicht om de bast te beschermen.
- Heb je afval? Lever dat dan gescheiden in en laat geen afval op het terrein achter. Lege batterijen kun je inleveren bij de servicestaf. Gebruikt spel-, kampeer- en themamateriaal neem je na afloop van je verblijf weer mee naar huis.
Aansprakelijkheid
- De servicestaf is verplicht al datgene te doen wat een goede instandhouding van de accommodatie, het terrein en het kamperen kan bevorderen. Zij hebben daarom het recht iemand de toegang te weigeren of zijn verblijf aldaar op te zeggen indien iemand zich niet houdt aan de gestelde regels.
- Gebruikers die eigendommen van Scoutinglandgoed Zeewolde beschadigen, dienen de kosten van herstelwerkzaamheden en -materiaal te vergoeden.
- Gebruikers vrijwaren Scoutinglandgoed Zeewolde tegen alle aanspraken van derden op vergoeding wegens schade hoe dan ook genaamd, voor zover die schade voortvloeit uit of verband houdt met hun aanwezigheid als gebruiker.
Aanvullende kampregels voor de verblijfsaccommodaties en overige gebouwen
- Verblijf je in het accommodatiegebouw? Dan lopen we samen de accommodatie door, waarbij je de inventaris naloopt aan de hand van de inventarislijst. Het uitgangspunt is dat je het gebouw bij vertrek netjes achterlaat en dat alle materialen die je hebt gebruikt, weer teruggelegd zijn op hun oorspronkelijke plaats.
- In en om de gebouwen mag niet gerookt worden.
- Om de tafels en stoelen netjes te houden mogen deze alleen binnen worden gebruikt.
- Gebouwen zijn voorzien van een brandmeldinstallatie. Deze dient als ontruimingssignaal en waarschuwt ook de servicestaf. Bij een vals alarm gedurende de gebruiksperiode zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor rekening van de gebruiker. De kosten per vals alarm zijn minstens € 200,00.
- De servicestaf heeft het recht en de verantwoordelijkheid de in de gebouwen aanwezige installaties en de brandveiligheidsmaatregelen te controleren.
- Het is niet toegestaan drugs en of overmatig alcohol te nuttigen.
- In het Avonturenhuis is 24/7 iemand van de servicestaf aanwezig.
Aanvullende voorwaarden bij grote groepen en evenementen
- In het geval van evenementen en grote (groeps)kampen kunnen aanvullende voorwaarden opgelegd worden. Deze evenementen spreken wij met de organisatie graag vroegtijdig door.
Welkom! Fijn dat je gebruik maakt van (delen van) het Avonturenhuis. Met 82 bedden, 2 huiskamers met ieder een eigen open haard, een professionele keuken en diverse workshopruimten, een goede plek voor de start van jouw Avontuur in de Natuur. Het Avonturenhuis is in 2021 gereed gekomen dankzij heel veel giften en donaties. Het gebouw is ingericht om vanaf minimaal 15 personen, tegelijk 2 groepen te huisvesten en te vermaken. Fijn als je samen met ons dit gebouw op de juiste manier gebruikt.
Verantwoordelijkheid
Kom je met een groep dan vragen wij een contactpersoon uit de groep die het hele verblijf ons aanspreekpunt is. Deze persoon zorgt voor de goede sfeer tijdens het verblijf en zorgt ervoor dat de spelregels, zoals deze in dit document beschreven, worden nageleefd.
- Wanneer onze richtlijnen niet in acht worden genomen door de groep of door een groepsindividu, wordt er een (schriftelijke) waarschuwing gegeven. Als blijkt dat na een waarschuwing de richtlijn nogmaals wordt overschreden, dan hebben de medewerkers van Scoutinglandgoed Zeewolde het recht om zowel groepen als individuen van de terreinen te verwijderen. Wanneer dit gebeurt vervalt het recht van restitutie van betaalde gelden.
- Scoutinglandgoed Zeewolde is niet aansprakelijk bij eventuele vermissing of diefstal van eigendommen.
- Je verblijft bij ons op eigen risico.
- Huisdieren zijn op het hele Scoutinglandgoed niet toegestaan.
Aankomst
- Bij aankomst ontvangt een van onze medewerkers je en maakt je wegwijs in het Avonturenhuis en op het terrein.
- Lever bij aankomst een nachtregister in. In het geval van een calamiteit is deze van levensbelang.
- Je ontvangt de toegangscode van het Avonturenhuis en loopt samen met een van onze medewerkers een ronde door het Avonturenhuis. Wanneer er toch nog gebreken, vermissingen of klachten zijn, meldt dit gelijk bij onze medewerker of receptie en anders binnen twee uur na aankomst zodat wij dit direct kunnen verhelpen.
- Onze medewerker wijst de slaapkamers en huiskamer aan. Als er slaapkamers over zijn en u wilt deze gebruiken, laat het ons weten. Hieraan kunnen extra kosten verbonden zijn.
- De standaard aankomst- en vertrektijden staan in je bevestiging.
Vertrek
- Geef ongeveer een uur voor vertrek bij de receptie aan om gezamenlijk de eindcontrole te doen.
- Scoutinglandgoed Zeewolde verzorgt (tegen meerkosten) de grote eindschoonmaak en we spreken af dat bij vertrek je de volgende zaken hebt gedaan:
- Laat bij huur van een groepsaccommodatie het verblijf bezemschoon achter.
- Zorg dat er binnen én buiten geen afval meer ligt en dat vuilnisemmers / vuilnisbakken geleegd zijn in de juiste container.
- Zet alle gebruikte materialen op dezelfde plek terug.
- Serviesgoed staat schoon en droog in de keukenkasten.
- Gehuurd beddengoed is afgehaald en op één plek in een slaapzaal verzameld.
- Meld schade of vermissingen bij de receptie. De kosten om zaken te vervangen, brengen wij in rekening Dit geldt ook als wij meer moeten schoonmaken.
Tijdens je verblijf
- Onze medewerkers doen er alles aan om je verblijf zo fijn mogelijk te maken. Opmerkingen, vragen en klachten neemt onze medewerker achter de receptie graag van je over.
- Houd vluchtwegen, nooduitgangen, slangenhaspels en brandblusapparaten altijd vrij toegankelijk!
- Houd de locatie tijdens uw verblijf veegschoon.
- De toiletten zijn bij vertrek borstel schoon.
- Maak alleen gebruik van de aanwezige prikborden om papieren op te hangen.
- Geen van spijkers, punaises, ducktape of plakband gebruiken, dit veroorzaakt beschadigingen.
- Verpak afval in plastic zakken en deponeer deze in de juiste containers. Afval wordt gescheiden ingezameld.
- Al het meubilair wat in het Avonturenhuis staat mag alleen binnen gebruikt worden.
- De keuken is een onveilige plek voor kinderen, houd hier rekening mee.
- Wanneer je de frituurpan gebruikt dan deze graag zelf reinigen, gebruikt frituurvet kunt u bij ons inleveren.
- Het Scoutinglandgoed is na het afleveren van cateringproducten niet meer verantwoordelijk voor de voedselveiligheid.
Slaapplek
- Voor een overnachting nemen gasten zelf beddengoed (lakens, sloop en deken/slaapzak) mee.
- In het Avonturenhuis mag alleen geslapen worden in de daarvoor bestemde slaapvertrekken.
Geluid
- Je activiteiten zowel binnen als buiten mogen geen overlast geven voor andere gebruikers.
- Tussen 01.00 uur en 07.00 uur geldt er een voorgeschreven nachtrustperiode. Dit betekent dat er geen harde geluiden meer gehoord mogen worden, zowel in het Avonturenhuis zelf als op de buitenterreinen en openbare plekken.
Brandveiligheid
- Op sommige locaties zijn er voor het maken van kampvuren speciale kampvuurplaatsen aangelegd. In verband met de brandveiligheid zijn alleen op deze plaatsen kampvuren toegestaan. Stapel het hout niet hoger dan kniehoogte en houdt emmer / brandblusapparaat bij de hand. Onze locaties liggen dicht bij natuurgebieden. Hierdoor zijn brandweer en Staatsbosbeheer extra alert als het gaat om open vuur. Wanneer zij een negatief open vuuradvies afgeven dan is deze bindend. Dit geldt voor zowel kampvuren als barbecues.
- In de groepsaccommodatie is er een gecontroleerd brandblusapparaat aanwezig. Gebruik dit apparaat alleen in noodgevallen. Wanneer een apparaat, naar onze mening, zinloos is gebruikt dan worden kosten hieruit voortkomend gerekend.
- In het Avonturenhuis zijn meerdere brandmelders geïnstalleerd. Maak hier alleen gebruik van in noodgevallen. Wanneer een brandmelder, naar onze mening, onnodig is gebruikt dan brengen wij hiervoor kosten in rekening.
- Alle gebouwen van Scoutinglandgoed Zeewolde zijn rookvrij.
EHBO
- Neem zelf een goedgekeurde EHBO-trommel mee en laat je informeren over wat te doen bij ongevallen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verlenen van EHBO.
Informeer bij de aanwezige medewerkers naar de gegevens van de dienstdoende huisartsenposten. Mocht je een huisarts nodig hebben dan moet je de dienstdoende huisarts eerst bellen. - Mocht je de hulpdiensten laten komen, informeer dan direct onze medewerkers zodat zij de hulpdiensten kunnen begeleiden.
Vervoer
- Op onze terreinen geldt een maximum snelheid van 15 km per uur.
- Parkeer uw vervoersmiddel altijd op de daarvoor bestemde plek.
- Houd in- en uitgangen altijd vrij voor eventuele ingeschakelde hulpdiensten.
Lees ook:
- Onze “spelregels voor het verblijf” nog even na
- Check onze reserveringsvoorwaarden voorafgaand aan je verblijf
- Eindschoonmaak hieronder even door.
Eindschoonmaak
Om ook de huurders na je verblijf een opgeruimd en schoon Avonturenhuis te kunnen bieden maken wij gebruik van een extern schoonmaakbedrijf om te zorgen dat het Avonturenhuis of delen daarvan goed en volgens onze maatstaven schoongemaakt is. De minimale kosten die wij in geval van niet “bezemschoon” achter laten zijn:
Schoonmaak van alle slaapvertrekken op de begane grond € 314,73
- Vloeren stofzuigen en vlek verwijderen
Schoonmaak van alle algemene ruimtes (huiskamers + gangen) € 437,29
- Vloeren stofzuigen en vlek verwijderen
Schoonmaak Keuken – kleine beurt € 365,90
- Het afnemen van de bovenzijde van het aanrecht
- Het reinigen van de gootsteen
- Het afnemen van de buitenzijde keukenkastjes
- Het stofzuigen van de vloer stofzuigen
- Het moppen van de vloer
Sanitaire ruimten
Bovenstaand bedragen zijn inclusief 9% BTW
Voor alle overige schoonmaakwerkzaamheden overleggen wij graag om zo de juiste kosten in rekening te kunnen brengen.
Bezemschoon
Bezemschoon houdt in dat het Avonturenhuis netjes en leeg wordt opgeleverd. Tijdens je verblijf krijg je van de servicestaf daarvoor een handige checklist. Het betekent in grote lijnen dat:
- Alle gehuurde zaken bijeen staan, persoonlijke eigendommen zijn verwijderd.
- De slaapkamers, huiskamers en workshopruimten zijn aangeveegd en of gestofzuigd,
- De open haarden zijn leeg gemaakt en de stookresten in de juiste afvalcontainer zijn gedeponeerd.
- De keuken en alle apparatuur en werkbanken en het sanitair vrij zijn van vet, vuil en kalkaanslag.
- Daarnaast is natuurlijk al het afval op de juiste manier ingezameld en in de juiste container geleegd.
- Het Avonturenhuis is bij vertrek terug gezet in de opstelling zoals het bij aankomst was.
Let op! Wellicht is het Avonturenhuis na jouw vertrek niet direct opnieuw verhuurd; het is verstandig dat er geen levensmiddelen achter blijven. Houd je levensmiddelen over, verdeel die onder je eigen groep of deel deze met bijvoorbeeld een voedselbank.